Întrebări și răspunsuri

  • La magazinul vostru online se confirmă telefonic comenzile?

    La magazinul vostru online se confirmă telefonic comenzile? Vă întreb pentru că este un proces care cosumă timp însă în cazul nostru pare destul de eficient pentru că ne permite să creștem puțin vânzările prin upsell dar și să verificăm adresa/nr de contact ceea ce rezultă un număr mai mic de retururi.

    • 2020-01-21

      Cred că depinde foarte mult de produsul pe care îl vinzi. Spre exemplu, am avut un magazin care vindea accesorii pentru telefoane (cost mediu 70RON) și trebuia mereu să telefonez pentru confirmare, dar chiar de confirmau, numărul retururilor era destul de mare. Apoi am avut un alt shop cu produse comestice de brand care costa 99RON și aveam destul de multe vânzări. Nu sunam niciodată și totuși rata retururilor era mică.

    • 2020-01-21

      Personal, urasc confirmarea telefonica. Inteleg de ce anumiti comercianti recurg la aceasta tactica... dar adevarul este ca daca as fi vrut sa vorbesc cu cineva, sunam la telefon. O mare parte din generatia actuala uraste sa vorbeasca la telefon (printre care si eu). Daca am stat 30 de minute sa fac o comanda nu inteleg de ce ar trebui sa fiu agasat cu un apel telefonic nedorit.

      Nu stiu care este procentajul de comenzi neconfirmate telefonic care se intorc neplatite. Sper ca nu e mare, astfel incat oameni ca mine sa poata supravietui in continuare fara sarcina ingrata de a vorbi cu straini la telefon.

    • 2020-01-21

      Sunt destul de multe momente în care clientul nu mai răspunde (inclusiv curierului), nu e ce îi trebuie sau are adresa completată greșit. O variantă ar fi să poți selecta dacă vrei să fie finalizată comanda cu un telefon de la un operator. Mă gândesc că un checkbox dacă se dorește sau nu confirmarea telefonica ar fi destul de practic.

    • 2020-01-21

      Da confirmam, tot din cauza retururilor, dar mai avem clienti care tasteaza nr. de tel gresit, adresa gresita sau incompleta, isi mai adauga produse, unii te mai intreaba una alta, unii isi anuleaza comanda telefonic, etc

    • 2020-01-21

      Sa-ti spun o treaba sincera, eu nu confirm telefonic pentru ca mi se pare lipsa de profesionalism. Retururile la noi pana acum au fost extrem de rare. In schimb, noi vindem si pe olx, si acolo stam la discutii pe telefon si confirmari. Ei bine, pe olx avem retururi. Concluzia noastra: consumatorii care prefera sa fie sunati sunt in general mai reticienti la ideea de online si privesc cu scepticism aceasta industrie. De aici si frica de a lua teapa si procentul mare de oameni care se razgandesc. Chiar daca plaseaza o comanda, nu ii acorda importanta pentru ca multi dintre ei nu inteleg ce presupune si ce paguba creeaza prin retur.

    • 2020-01-21

      Detin un mic magazin on-line de imbracaminte pentru barbati. Mizand pe retentia de clienti, am ales sa sun personal pe toata lumea. Am legat chiar si prietenii, la 1/3 comenzi se face si un cross-sell/upsell si verific in acelasi timp corectitudinea datelor furnizate. Rareori mi s-a parut omul deranjat de telefon.. atat timp cat nu vorbesti ca un robot si mai strecori si o gluma, nu cred ca ar fi o problema. Problemele apar cand dai peste alti oameni care abia asteptau telefonul tau si au toata ziua la dispozitie stea de vorba.

    • 2020-01-21

      Din perspectiva de client prefer sa fiu sunata doar cand e vreo problema cu comanda, gen produse indisponibile sau ajung cu intarziere etc. In cazurile astea chiar prefer sa fiu sunata sa discut alternativele decat sa primesc mail ca se livreaza incomplet.

    • 2020-01-21

      Mie nu-mi place sa fiu sunata doar pentru a confirma. Am un program destul de haotic si nici nu prea suport conversatiile la telefon. Pentru mine un mesaj ar fi suficient! Sa contina suma totala de plata + data la care va fi expediata comanda. Sau daca a fost expediata, eventual sa-mi scrie AWB-ul sau ceva de care am nevoie.

    • 2020-01-21

      Acum ceva timp am inceput sa sunam datorita concurentei care facea comenzi aiurea... Majoritatea pareau plictisiti ca erau sunati. Zilele trecute mi s-a parut o comanda mai dubioasa, sun, clientul raspunde, ii amintesc de comanda, la care imi spune sa o trimitem dupa o anumita data. Delete direct! :)

    • 2020-01-21

      Noi sunam doar clienții noi, cei repetitivi nu. De multe ori clientul se bucura ca este sunat și ne cere diferite detalii sau mai adaugă produse la comanda. Mulți ne întreabă dacă pe viitor pot comanda telefonic și atunci își salvează nr de comenzi. Știu ca este o munca în plus, dar cel puțin la noi aduce beneficii și în plus simte și clientul ca face afaceri cu o persoana nu cu un robot.

    • Vrei să răspunzi la această întrebare?
      Scopul acestui forum este de a oferi suport antreprenorilor. Răspunsurile sunt moderate. Nu sunt acceptate răspunsurile incomplete, pe lângă subiect, insultele sau răutățile gratuite. Orice formă de reclamă este strict interzisă!



ad
ad