Puține firme nou înființate își permit să aloce de la început un buget semnificativ pentru realizarea unor cercetări de piață. De cele mai multe ori se bazează pe "simțul" antreprenorului sau pe experiența anterioară.
Dacă intenționezi să începi o afacere și nu ai un buget alocat pentru aceste studii, îți recomand să te documentezi și să implementezi persoanl un mic studiu al pieței. Niciodată, dar absolut niciodată nu te baza doar pe intuiție sau entuziasmul prietenilor/persoanelor din jur.
Un studiu minim, realizat înainte de a investi într-o afacere, cresc șansele de a avea succes și, te ajută la evitarea unor serii de riscuri.
Mai mult decât atât, o cercetare de marketing făcută cu reagularitate, ajută afacerea să fie la curent cu schimbările pieței și cu tendințele curente, ceea ce te va ajuta să ții afacerea la limita competitivității.
Iar pentru a putea crește vânzările, trebuie mai întâi să înțelegi piața pe care îți propui să o cucerești. Iar asta o poți face doar prin studii de piață și cercetări de marketing.
Dacă încă nu îți este clar cum te ajută un studiu de piață, iată 7 motive pentru care ar trebui să faci asta:
1. Te ajută să identifici și să recunoști potențialii clienți
Cine va cumpăra produsele sau serviciile tale? Ce vârstă are? Este bărbat sau femeie? Unde locuiește? Ce obiceiuri de consum are? etc.
2. Te ajută să înțelegi clienții deja existenți
De ce aleg clienții, produsele sau serviciile tale, în locul celor oferite de competitorii tăi? Cum se face remarcat produsul sau serviciul tău? Cine sau ce influențează decizia de a cumpăra? Cum își petrec timpul liber clienții tăi? Ce citesc? Ce emisiuni urmăresc? etc.
3. Te ajută să îți fixezi un target realist
Cu informațiile adunate poți să stabilești obiective realiste, importante pentru dezvoltarea companiei. Și, extrem de importante, atunci când vrei să introduci un produs sau un serviciu nou.
4. Te ajută să dezvolți strategii noi și eficiente
În baza rezultatului obținut în urma studiilor efectuate, directorii tăi de marketing vor avea informații exacte privind prețul produselor sau serviciilor tale, distribuția, canalele de marketing care funcționează și canalele de marketing care pe care le poți îmbunătăți sau la care poți renunța, etc. Acest lucru îi va ajuta să dezvolte strategii mai eficiente.
5. Te ajută să evaluezi și să rezolvi unele probleme
Dacă ai identificat deja o problemă în afacerea ta, cercetarea de piață te va ajuta să înțelege ce anume nu a funcționat.
Poate este competiția care a introdus produse/servicii care oferă mai multe valoare sau poate recunoașterea brandului tău în piață a scăzut ceea ce a dus imediat la o reducere a vânzărilor, etc
6. Te ajută când vrei să te extinzi
Studiile de piață te ajută să vezi zonele în care îți poți extinde afacerea, testează dacă piața este sau nu pregătită pentru serviciile/produsele tale. Să presupunem că vrei să deschizi un punct de lucru nou, pentru a alege locul potrivit ai nevoie de un studiu de piață.
7. Te ajută să identifici noi oportunități
Atunci când faci un studiu de piață poți descoperi servicii/produse care sunt livrate prost de câtre ceilalți prestatori sau poți descoperi că oferta nu acoperă cererea din piață. De asemenea, ai putea observa schimbări în piață în urma evoluției, cartiere noi, repopularea unor anumite zone cu alt tip de persoane (tinere, educate, etc), schimbări care ar putea deveni oportunități pentru afacerea ta.
Servicii oferite de StartHUB | Cost |
---|---|
Cercectare de piață privind analiza prețurilor | |
Cercetare de piață privind caracteristicile pieței | |
Cercetare cantitativă; chestionar prin telefon; 1000 de persoane; | 6843.0 EUR |
Cercetare cantitativă; chestionar online; 1000 de persoane; | 5722.0 EUR |
Cercetare de piață privind poziționarea pe piață; | |
Analiză oportunități și potențialul pieței; | |
Analiza mediului competitiv; Cercetare de piață a concurenței; | |
Analiza prețurilor; | |
Analiza nivelului de satisfacție și așteptările clienților; | |
Cercetare de piață privind poziția în mediul online; |
La prețul afișat nu se adaugă TVA.
Prețurile sunt exprimate în Euro și se calculează la cursul valutar curent + 2% (diferența de curs valutar).