În momentul în care te hotărăști să începi o afacere în România, poți alege forma de organizare juridică în funcție de nevoile tale. 3 dintre cele mai folosite forme de organizare sunt: PFA (persoană fizică autorizată), SRL (societate comercială cu răspundere limitată) sau SRL-D (societate comercială cu răspundere limitată - debutant).
Pentru a alege cea mai avantajoasă formă de organizare pentru afacerea ta, îți recomandăm să ai în vedere câteva aspecte:
- Costurile și condițiile birocratice pentru înființare;
- Obligațiile sau restricțiile legislative;
- Taxele și impozitele de plată;
- Modul de ținere a evidenței contabile;
- Procedura de închidere / radiere;
- Reduceri sau alte beneficii legislative (ex: programe dedicate SRL-D);
Te poți ocupa personal de înființarea firmei sau, pentru a scăpa de drumuri, de stat la cozi sau de birocrație și dureri de cap, poți opta pentru serviciul de înființare firmă oferit de StartHUB.
Servicii oferite de StartHUB |
Cost |
Înfințare firmă SRL, SRL-D | 81.0 EUR |
Înființare firmă SRL cu 2 sau mai mulți asociați | 95.0 EUR |
Dizolvare voluntară / lichidare / radiere firmă | 95.0 EUR |
Fuziune / divizare firmă | 550.0 EUR |
Deschidere punct de lucru | 50.0 EUR |
Îndreptare eroare materială | 50.0 EUR |
Suspendare/reluare activitate | 50.0 EUR |
Majorare capital social | 65.0 EUR |
Actualizare date fondatori | 50.0 EUR |
Numire / revocare administrator | 65.0 EUR |
Modificare obiect de activitate | 72.0 EUR |
Cesiune părți sociale | 90.0 EUR |
Prelungirea duratei de funcționare | 50.0 EUR |
Schimbarea sediului social | 61.0 EUR |
Schimbarea denumirii firmei | 70.0 EUR |
La prețul afișat nu se adaugă TVA.
Prețurile sunt exprimate în Euro și se calculează la cursul valutar curent + 2% (diferența de curs valutar).
Nu ai găsit listat pe site ceea ce căutai? Contactează-ne!
Ai nevoie de informații sau de mai multe oferte de preț? Contactează-ne!
Dacă te vei ocupa personal de înființarea firmei, iată documentele de care ai nevoie, și care urmează să le depui la sediul ONRC din județul unde ai stabilit sediul social.
- Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original). Se va completa cu 3 denumiri pentru verificarea disponibilității, în ordinea preferințelor. Există și un formular pentru rezervarea emblemei (siglă/logo), de asemenea disponibil la oficiul ONRC.
- Cererea de înregistrare (original).
- Anexa 1 privind înregistrarea fiscală şi, după caz, Anexa 2 privind investiţia străină
- Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
- persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (original)
- persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (original)
- Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
- Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (original);
- Declaraţia că persoana are calitatea de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată sau că societatea cu răspundere limitată cu asociat unic nu este asociat unic în altă societate cu răspundere limitată (original)
- Actul constitutiv (original)
- Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (copie)
- Cererea adresată ANAF în vederea obţinerii certificatului emis de administraţia financiară competentă, care certifică faptul că pentru imobilul cu destinaţie de sediu social nu a fost înregistrat un alt document pentru înstrăinarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, cu titlu oneros sau gratuit
- Declaraţia pe propria răspundere în formă autentică privind respectarea condiţiilor referitoare la sediul social, în cazul în care, din certificatul emis potrivit pct. 9 rezultă că sunt deja înregistrate la administraţia financiară alte documente care atestă înstrăinarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil cu destinaţie de sediu social
- Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social (copii)
- Actele privind proprietatea pentru aporturile în natură subscrise şi vărsate la constituire; în cazul în care printre acestea se afla şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate (copii certificate);
- Declaraţiile date pe propria răspundere, după caz, de către fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numită administrator sau cenzor, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi (original)
- Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie);
- Specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii (original)
- După caz, declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public
- Dovezile privind plata tarifului legal
Dacă este cazul:
- actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (copie certificată);
- avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007;
- hotărârea organului statutar privind participarea la constituirea societăţii a fondatorilor persoane (copie certificată);
- mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică (copie certificată);
- certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participă la constituirea unei societăţi, emis de o bancă sau de camera de comerţ competentă din ţara de naţionalitate (original şi copie tradusă);
- avizele prealabile prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original);
Majoritatea formularelor sunt disponibile la oficiul ONRC, cu excepția contractului de comodat și al actului constitutiv. Acestea trebuie redactate și completate.