SEO și content writing - Idei de articole pentru blogul companiei

Până în acest moment, cred că a înțeles mai toată lumea cum funcționează motoarele de căutare și optimizarea site-ului astfel încât acesta să apară cât mai bine în rezultatele căutării. Dacă s-a înțeles asta, se cunoaște importanța textelor de pe site, deci prin urmare cum poate ajuta blogul din punct de vedere al SEO-ului.

 

Blogul este o unealtă extrem de utilă și la îndemâna oricui, dar totuși neglijată datorită muncii ce o presupune. Tehnoredactarea de articole sau content writing.

Să stabilim în primul rând cum poate ajuta un blog pagina companiei.

  1. În primu rând, așa cum am început și articolul, blogul este o sursă bună informații, ceea ce te va ajuta să te poziționezi mai bine în motoarele de căutare.
  2. Asta, nu doar că te va ajuta să dai bine în fața clienților, dar te va ajuta și să dai bine în fața clienților și a potențialilor tăi clienți, venind în întâmpinarea nevoielor lor cu informații importante.
  3. Și nu în ultimul rând, un aspect destul de mult neglijat de multe dintre companii, este acela că un blog te poate ajuta să dai o față mai umană companiei tale.

Ok. Acum, dacă te-am convins să îți faci timp sau să investești mai mult în blogul companiei tale, haide să vedem și ce fel de conținut poți să publici pe el.
Având în vedere că este vorba despre un blog profesional, și urmând principiul lui Pareto, 80% di continut ar fi bine să fie despre businessul in sine (despre produsele si serviciile pe care le furnizezi) și 20% să îl aloci către umanizarea companiei.

 

În materie de produse și servicii ai putea scrie:

1. sfaturi și ponturi rapide. Indentifica o serie de nevoi sau dificultăți întâmpinate de către clienții tăi și prezintă câteva soluții simple și rapide, cu sau fără ajutorul produsele/serviciile tale, dar care au legătură cu domeniul vostru de activitate.

2. recenzii la produsele noi. Asta te va ajuta foarte mult să te poziționezi în motoarele de căutare pentru cei care vor căuta respectivul produs.

3. dacă prestezi servicii, poți scri recenzii la noile trenduri. La fel ca în cazul recenziilor la produse, te va ajuta să apari în fața celor care sunt la curent cu aceste trenduri

4. produse cu stoc limitat. Un prilej foarte bun de a lichida stocuri și de a crește gratuit numărul de cuvinte cheie necesare optimizării site-ului tău

5.  produsele cele mai vândute sau serviciile cele mai solicitate. Ar putea fi o tehnică bună de upselling pentru anumite produse sau servicii care sunt deja apreciate și căutate de către unii dintre clienții tăi.

6. nevoile pe care le rezolvă anumite produse/servicii. Aici as pune mai mult accentul pe stilul de viață al clientului care îți va cumpăra sau folosi serviciul.

7. cum se foloseste / instalează / întretine un produs. Asta te va ajuta pe de-o parte să prezinți cât de simplu sunt de folosit produsele/serviciile tale, dar în aceeași măsură îi vei ajuta și pe cei mai tehnici sau pasionati DIY.

8. sondaje / chestionare / vot. Dacă ai o comunitate mai activă pe blog, poți lansa astfel de provocări prin care îi activezi să înteracționeze cu articolele.

9. concursuri sau giveaway-uri. Poți organiza concursuri dedicate fie doar celor care urmăresc deja blogul sau sunt abonați la newsletterul companiei, sau poți lansa un concurs deschis oricui accesează blogul. Bineînțeles, tema și premiul ar trebui să aibă legătură cu produsele sau serviciile tale.

10.sfaturi sau recomandări de la experți din industrie. Alege subiecte de interes pentru parteneri sau clienti și vino cu know how sau răspunsuri la întrebările pe care aceștia le au deja în minte însă nu le rostesc.

11. teasere sau imagini din spatele scenei. Dacă pregătești un produs sau serviciu nou, poti lansa cateva articole cu scene din faza de prelansare. Sau, la fel de bine poti prezenta etape din procesul de fabricare sau pre serviciu

12. cum se fabrică sau work in progress. Aceste articole, precum și cele menționate la punctul anterior, au un rol atât tehnic cât că te vor și ajuta să dai o față mai umană companiei. Umană și profi, dacă prezentările sunt făcute cu tact.

13. interviuri cu experți din nișă. Acest gen de articole nu se pretează foarte bine oricărei industrii, însă acolo unde au loc, sunt ca o gură de aer printre atâte informații tehnice.

14. predicții. Dacă ești expert sau măcar la curent cu tendințele și predicțiile din domeniu tău, le poți prezenta și clienților/partenerilor tăi sub forma unor articole publicate la tine blog.

15 pasaje din comunicatele de presă ale partenerilor/producătorilor. Pe care le poți dezbate și le poți folosi pentru a duce subiectul articolului în cel fel dorești.

16. întrebări și răspunsuri de la clienți. Separat de secțiunea de faq de pe site, dacă ai clienți sau potențiali clienți curioși care îți adresează întrebări, le poți nota și răspunde într-o serie de articole

17. mituri din industrie. Sigur că există mituri și în industria ta. Unele demontate deja, însă cu siguranță există și altele care încă sunt crezute de mulțin dintre partenerii/clienții tăi. Acum ai ocazia de a le confirma sau demonta tu. Ideal ar fi să te documentezi foarte bine înaite, pentru a nu cădea în extrema neprofesioniștior.

 

Buuuuun. Acum să ne ocupăm și de restul de 20% articole de pe blog, pe care le vom folosi în a crea o față mai prietenoasă companiei tale.

1. prezintă echipa. Dacă tot am folosit cuvântul "față" în paragraful anterior, este foarte bine să începem prin a-ți prezenta echipa. Nu exclude persoanele pe care le consideri "mai puțin importante" din companiei.

2. prezintă spațiul de lucru și atmosfera de la birou. Asta te va ajuta și la procesul de recrutare. Bineînțeles, pentru cei (extrem de puțini) care încă se mai documentează puțin înainte despre firma la care urmează să aplice. ;)

3. Work în progress. Un alt mod prin care poți să-ți prezinți echipa este în câmpul muncii.

4. articole în care mulțumești. Angajaților, partenerilor, instituțiilor, etc. Dacă nu ești recunoscător, poate ar fi momentul să înveți să fii.

5. provocările companiei. Poți prezenta, fără să te plângi prea mult, provocările cu care se confruntă compania ta. Asta te va ajuta nu doar să te convingi că nu ești singurul care trece prin asta, dar în aceeași măsură îi va ajuta pe clienții/partenerii tăi să înțeleagă că tot acest proces presupune muncă și provocări la care, destul de probabil, cei mai mulți dintre ei nu s-ar fi gândit până în prezent.

6. despre implicarea ta în comunitatea locală. Dacă nu te implici deja în susținerea comunității locale, ar fi momentul să începi. Atât tu cât și întreaga ta echipă, vă puteți dedica unor cauze sau organizații locale. Scrie despre asta. Nu înseamnă că te lauzi, ci este o modalitate a-i incuraja și pe alții să se implice.

7. Și dacă ai scris deja despre toate cele mai sus menționate, poți să creezi articole prin care săbătorești, împreună cu echipa ta, anumite zile naționale sau internaționale.

8. recenzie / interviu client. Poate fi distractiv, pentru ambele părți, să transformi un client obișnuit într-o stea strălucitoare de pe blogul companiei.


ad
ad